my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday, October 30, 2010

My Darling Ameena




Fresh from the oven



Alhamdullilah...gue sudah anak 3 you! hehe...
Semua org dok menanti bila la nak meletep and finally dgn izinNya Ameena selamat dilahirkan 22 Oct 2010 @ 2358.

Bole tahan comey gak...3.82kg...and again! Dr Ashar Abdullah salah lagi....nak dibuang ultrasound machine tu katanya. Haha...takkan la kot kan...that machine alone pon dah RM 300k u'oll...bole beli rumah sebijik...Every week check doc kata this baby tak besar mana...3.3kg camtu laa...tgk2 haha...besaq by 0.02kg dari eusoff hokay! Besaq gak...

Tapi x kisahlah dah selamat dah semuanya...Ameena sihat and aku pon sihat alhamdullilah...Terima kasih Allah!

1st time induce...dek takut baby terberak or terbesar...induce laa...
Mula2 pagi tu jumpa dr ashar...katanya nak masuk tablet...told him that nnt ptg lps solat jumaat datang balik.

So we arrived @ amp pu3 around 4ish...pi settle @ admission dulu semua...dalam kul 5pm dapat bilik...pastu midwife dtg buat ve dah 3cm...so katanya kene pi terus labour room sbb takleh masuk tablet kene masuk air...

So 6.30pm masuk air...since my 2 previous history takde ambik epidural...so kalini pon sama...no epidural...lagi pulak, contraction aku x kuat sgt...masa nak branak je sakit yg amat...so sure bole punya!
tggu 7.30pm mcm xde apa2 lagi...mr rm siap pi tapau delifrance n kebab @ amp point for his dinner dulu..

8.30pm xde apa2 lagi...

9.30pm....jeng jeng jeng dah rasa sikit2....

10.30pm boleh tahan lagi...

11.00pm sudah start rasa sakit....

11.30pm asked mr rm panggil midwife....pastuh x ingat dah....

tetiba teringat mati....mcm dejavu...apa yg aku dgr masa tu mcm penah dgr dulu...tp x tau bila... aku asyik dgr mr rm keep asking me to berselawat...ingat Allah...masa tu jugak aku nampak kebesaran Dia......and aku hanya pikir mati je...sbb ada terflashback sikit dosa2 lampau....Ya Allah, Dia bagi aku nampak sikit time branak kali ni...sungguh! bertambah2 insaf...bertambah2 kuat hati ini dgn kebesaran Dia....bertambah sayangnya aku kat laki aku...sungguh....aku mmg bersyukur sgt2 and beruntung punya suami sehebat mr rm.....taknak dah derhaka cakap kasar2 dgn dia...

Tiba-tiba aku mcm nak meneran...uuuurrgghhhhhhhhwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sakitnyaaaaa
mr rm dok ckp dr ashar dah nak sampai....tggu sayang tggu....
masa tu aku tobat dah...pahni xnak branak dah....bila aku dgr je suara doc....trus aku teran.....uuuurrrrrhgghhhhhhwwaaaaaaaaaa
3x teran alhamdullilah

11.58pm ameena selamat dilahirkan ke dunia....welcome to the world darling ameena...
lepas tuh dah x rasa apa dah...sakit semua hilang rite after ameena menangis...

And soon after that....i tell myself i want more.....hehe...kuasa Allah! ajaib kan...dari bertaubat xnak dah anak pasni and now...nak lagi! hehe BOLEH???


On sunday dah tak larat duk hospital...mintak dr ashar nak discharge arini...doc kasi...tggu doc ameena je lah....paed kasi balik tapi dia soh dtg balik sbb ameena ada jaundice 10.1.. oklah...aku pon happynya...

26th oct...mr rm bawak ameena pi check up ambik darah...
11ish camtu he called and n informed ameena kene tahan sbb jaundice reading naik 14.!

Ya Allah, masa tu Allah je tau sedihnya kene berpisah dgn newborn baby kita ni....:((

Tapi mungkin abgnya bole tidur dgn mama...2 hari dia duduk hospital
28th oct dah discharged...alhamdullilah...;)



Umur ameena 4 hari....vam vam kan! hehe...alhamdullilah...;)

0 comments:

Post a Comment